[stag_intro] Nieuwe uitstraling Van Kempen fruitsappen [/stag_intro]
Afgelopen jaar bestonden de vruchtensappen van Van Kempen 20 jaar. Een ware mijlpaal voor dit familiebedrijf; een moment van bezinning. Even terugkijken, even stilstaan…én vooral heel veel vooruit kijken. Vragen als zijn we nog op de goede weg? Ligt alles nog in lijn met onze visie? Hoe trotseren we de toekomst? Hoe gaan de komende twintig jaar eruit zien?, kwamen voorbij. Marketinge mocht in dit proces een adviserende rol vervullen.
Eén van de duidelijke conclusies: we moeten onze uitstraling meer van deze tijd maken en passend bij het product (er worden geen concessies gedaan aan de kwaliteit, het is écht puur sap; niet vervaardigd op basis van een concentraat).
Marketinge beschreef waar de nieuwe uitstraling aan moest voldoen. Woorden als puur (passend bij het product), zonder poespas, lekker, gezond en met respect voor de natuur, waren belangrijk. Daarnaast vonden we het belangrijk dat het artwork enigszins ‘vrouwelijk‘ zou worden, omdat het merendeel van de sappen door deze doelgroep genuttigd wordt. Dus ronde vormen, vloeiende lijnen, zachte, heldere kleuren, slank en sierlijk. Als het om de inhoud gaat worden er geen concessies gedaan; Marketinge bedacht de tekst: ‘het is de binnenkant die telt!’ De man van Marketinge bedacht ‘Sap waar fruit trots op is’. Vanzelfsprekend dus dat een premium uitstraling ook één van de uitgangspunten was. Er is in sappenland veel te koop; een onderscheidende, verrassende uitstraling daar zaten we op te wachten. Graag wilden we de nadruk leggen op een visuele uiting in plaats van te veel tekst; het oog wil immers ook wat!
SOV concept en vormgeving (www.sov.nl) maakte in samenwerking met Marketinge de vertaalslag naar etiketten, dozen, visitekaartjes en een presentatiekoffer. Een belangrijk element welke op de ‘corporate’ uitingen naar voren komt is een mooie vlinder. Marketinge bedacht dit element, omdat vlinders voor de bedrijfsfilosofie van de Van Kempens staat. Vlinders zijn een indicator voor de biodiversiteit in een gebied en staat voor de kwaliteit van de natuur. En wie wordt er nu niet vrolijk van rondfladderende vlinders? Niet voor niets het symbool voor levensvreugde! De kernwaarden van het bedrijf van twintig jaar geleden zijn nog steeds actueel: natuur, vers, gezond en milieu. Of zoals we nu zouden zeggen: eerlijk, puur, gezond en duurzaam. Zie www.vankempenfruitsappen.nl.