Onderzoek

Uitgebreid marktonderzoek kost handen vol geld. Maar gelukkig heeft Marketinge een aantal praktische tools die wél betaalbaar zijn;

    • Mystery visiting: “Hoe ziet en ervaart een gast/klant jouw bedrijf?”, dat is de centrale vraag bij het anoniem bezoeken van jouw bedrijf. Je krijgt onder andere inzicht in hoe je personeel werkt als jij er niet bent. En oké, je geeft het niet graag toe, maar zelfs jij hebt oogkleppen (bedrijfsblindheid) gekregen.

#icon_onderzoek

  • Enquêtering: Een enquête geeft vaak een duidelijk antwoord op vragen. Jammer alleen dat enquêteren een prijzige bezigheid is. Maar door de goede samenwerking ‘met de broer van’, biedt Inge dit juist voordelig aan. De beschikking over een grote respondentendatabase en een handige enquêtetool, zorgt voor snelle en duidelijke rapportages.
  • Bedrijfsdoorlichting: Een goed marketingconcept werkt alleen als een organisatie daar ook op ingericht is en als medewerkers volgens het concept werken. Ooit het programma ‘Undercover Boss’ gezien? Hierbij gaat de eigenaar van een bedrijf undercover werken als medewerker in zijn eigen bedrijf. Dat levert verrassende inzichten op; mooi dus, maar beetje lastig als je een kleiner bedrijf hebt, waar iedereen de baas wel goed kent. Inge lost het op en gaat als nieuwe medewerker bij uw bedrijf aan de slag. Na de ‘inwerkperiode’ krijgt u een rapportage van de bevindingen en u kunt direct aan de slag met de praktische aanbevelingen.

 

Vorige paginaTerug naar overzichtVolgende pagina